Nya batterier i hjärnan

Det brukar sägas att det är ensamt att vara författare, och det kan nog stämma. Även om jag har både barn och husdjur blir det många, många timmar med datorn och fiktiva figurer som enda sällskap.
Men den största ensligheten följer då manus gått i tryck och blivit till bok. En och annan recension droppar kanske in, det är allt. I övrigt: tystnad och vakuum.
Så kommer plötsligt en dag som igår. Två böcker av den tyska upplagan av "Napoleon & T-kex" damp ner i brevlådan.

Selfie med tysk utgåva.
Sedan ett reportage i Västerbottens Kuriren, som följdes av oväntade, trevliga läsarmejl. Det är som att få nya batterier i hjärnan. Nu är jag redo att börja skriva igen.  

Comments

  1. Vilket fint bokomslag.😀 Visade min dotter som går i 5 an reportaget i VK och jag sa att jag beställt böckerna. Hon berättade då att hennes fröken i 3 an haft den första som högläsningsbok, så den hade hon fått lyssna till då. 😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Carmita och tack, det gör mig extra glad att barn i "Abborrträsk" läser böckerna. Hoppas att ni får en fin jul. Jag är ju litet besatt av webbkameran i Åsele så jag kollar ljus, temperatur, snödjup och hur många (eller ja, få) människor som är ute. Det ser alltid så fint ut. <3

      Delete

Post a Comment

Popular Posts