Hejdå tomten!

Bild av Igor Oleynikov.
Årets sista julbild. Tomten har gjort sitt och går i ide ett tag. Så kändes det hemma hos oss på juldagen också. Allt var över, inklusive året, i alla fall så gott som, och vilan och den välsignade friden infann sig äntligen: den verkliga julen.
Apropå vila har Järvzoo och Mittmedia satt upp en webbkamera i ett björnide. Jag skrattade litet för mig själv när jag såg det. Extremt stillsam - och lätt långtråkig - television, tänkte jag, detta att sitta och titta på en björn som sover tills våren kommer. Men det visade sig att stackars björnen har svårt att somna. Den vrider och vänder på sig, stegar runt och i morse satt den och stirrade rakt in i kameran.
En av mina många önskningar för det nya året är att friden infinner sig även i idet. 

Se björnen live här!

Comments

Popular Posts