Jag har det på tungan


Det blir vintage-jul idag också - och jag börjar misstänka att jag sitter fast i 1900-talet. Att jag är obotligt förlegad. De flesta bilder jag tycker om kommer i alla fall från det förra århundradet. Som det här julkortet till exempel. Det är ju bara über-gulligt. Färgerna, den lilla, lilla personen och explosionen av bladguld. 
Sådant görs inte längre. Jag har det på tungan, men jag vill inte säga det rakt ut och riskera att låta som en gammal get. 
(Det var bättre förr.)


Comments

  1. Välkommen till klubben - De´va´bättre förr - klubben!! Även om ALLT inte var bättre så var det en hel del som va så mycke´bättre än idag.

    ReplyDelete
  2. Tack för plats i klubben. Det finns förresten en film, Midnatt i Paris, som handlar om just nostalgi över den tid som flytt. Den är en av Woody Allens absolut bästa. Se, se, se.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts