Napoleon som ljudbok



Igårkväll föll den första julsnön över mitt fiktiva Abborrträsk, platsen där boken om Napoleon & T-kex utspelar sig. Den finns nu att ladda ner som ljudbok, bland annat från Adlibris, fint och stillsamt inläst av skådespelaren Johan Svensson. Jag sitter vid köksbordet och lyssnar. Ute, i trakterna just norr om Johannesburg, vräker sommarregnet ner över savannen.  Jag undrar litet hur han, Johan Svensson, hanterar meningarna på xhosa, ett språk förgyllt av underbart komplicerade klickande ljud. 
http://www.adlibris.com/se/sok?q=Napoleon+%26+T-kex+ljudbok

Comments

  1. Välkommen åter i blogg universum! 2013 får bli ett år inom parantes. Man orkade inte så mycket mer än bara vara. Kul att Nappe blir ljudbok!!! Xhosa är det Makebas språk?

    ReplyDelete
  2. Tack Khina! Exakt min känsla: 2013 var en suddig, luddig parantes. Nu tar jag ett djupt andetag och börjar om. Miriam Makeba sjöng en del låtar på xhosa, klicksången, The Click song, är den mest kända.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts