En viss nyckfullhet infinner sig

Nu ska det bli av. Kanske, eventuellt.












Idag, lördag, har jag handen på hjärtat. Jag tror inte att jag är mig riktigt lik. I alla fall hopar sig nu bevisen. Först en hund och sedan en PT (personlig tränare) på en och samma vecka.
Jag som egentligen är kattmänniska, pälsdjursallergiker och som avskyr, verkligen avskyr, gym. Men igår morse tränade jag likväl biceps, triceps och ryggmuskler medan min PT, ett litet kraftpaket som heter Mpume, höll kollen på både antalet övningar och på pulsen.  
En detalj i sammanhanget är att jag inte har några triceps. Men nu ska det alltså bli. Kanske, eventuellt.
Vad näst? Tanken på en tatuering har fladdrat genom hjärnan, fastän att jag avskyr, verkligen avskyr, nålar.      

Comments

  1. Jag blir bara glad över att se att viljan finns att vilja göra sånt man annars inte skulle göra. Prova ngt nytt och ge det en chans. Eller två, funkar det inte, då kan man bocka av det och gå vidare. :) Hoppas att du ändå finner viss nöje av att börja med styrketräningen. I måttliga mängder är det t.o.m. hälsosamt. Lycka till med fortsättningen! Hör av dig om du undrar ngt i ämnet. :)

    ReplyDelete
  2. Ojojoj... Jag blir nästan lite orolig!!?? Är det nån 40-årskris eller..?
    Skämt åsido, det är aldrig fel att föra på sig och hittar man åt några muskler så är det bara bonus, Lycka till!

    ReplyDelete
  3. Tack Alex & Khina, jag behöver era lyckoönskningar i detta företag.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts