Lochnessmonstret fångat på satellitbild

Apples satellit "map app" har fångat något ovanligt på bild. Det skulle kunna vara Loch Nessmonstret. Eller så skulle det kunna vara ett tarvligt pr-trick.
Det var den skotska ambulansföraren Andrew Dixon som av en slump upptäckte det oidentifierade föremålet när han tittade på satellitbilder av sin hembygd i närheten av Loch Ness. Föremålet är ungefär 30 meter långt och har fenor. Hans första tanke var att det måste vara monstret.



Min bok Napoleon & T-kex handlar ju som bekant om Storsjöodjuret, eller rättare sagt om hur Napoleon räddar Storsjöodjurets unge från två internationella tjuvjägares giriga nävar. Jag känner mig således nödgad att ställa mig på Andrew Dixons med fleras sida.
Fast egentligen inte bara för Napoleons skull, utan också  därför att världen är bra mycket intressantare ställe med en dos av olösta mysterier. Kalkylerande marknadsförare och kan jag leva utan.

Comments

Popular Posts