Dagens afrikanska sång: A cry, A smile, A dance

Judith Sephuma.
Det har gått litet så där med min sporadiska följetong om sydafrikansk musik på Facebook. Jag startade den för att ge en gnutta gratis PR till landets fantastiska musiker (som ofta - och alltjämt - är fattiga som kyrkmöss). Men om jag flyttar serien hit, till bloggen?
Jag är ingen expert på musik, det är nog bäst att erkänna. Men den är alltid närvarande, och det låter bra. Ibland organiserat, ofta spontant. Igår, till exempel, sjöng servitören på det kafé där jag dricker latte den gamla ABBA-sången "I have a dream". Hon matchade Agneta och Annifrid alla gånger. 
Dagens sång är "A Cry, A Smile, A Dance" från den duktiga Judith Sephumas debutalbum. Hon kommer från Polokwane i Limpopo och studerade jazz vid universitet i Kapstaden.
Jag tänker att det måsta vara det optimala musikstycket för en svensk sommarnatt.

Lyssna här!

Comments

Popular Posts