Två tusen ögon















Den 7 december klockan 05:13 besökte den tusende personen min blogg. Det är förmodligen en mycket blygsam siffra. Fast jag trodde ändå aldrig att det skulle bli så många. Jag startade i juli, under semestern, lite som ett försök att förstå de sociala medierna.
Nu har det blivit del av en trevlig morgonrutin. Oftast kliver jag upp klockan fyra på morgonen. Kokar kaffe och te, läser DN på nätet, kollar vännernas uppdateringar på Facebook och en eller annan blogg också. Sedan börjar jag skriva, ungefär samtidigt som solen går upp här i Johannesburg. Om andan faller på blir det först något till bloggen.
Det enda som stör friden är det rent tekniska. Hur gör man till exempel för att de bloggar jag följer ska visas i marginalen? Det övergår mitt förstånd.
Tills vidare listar jag de här:

Comments

  1. Tack för att du läser min blogg. Den är också ett försök, men mer ett försök att skriva om sånt som jag annars inte skriver om. Det är kul! Jag läser din blogg också. Fina betraktelser! Hoppas det går bra med din barnbok! Men du - hur orkar du gå upp klockan fyra?! Har du nåt tips - jag önskar att jag också orkade det. Ha det bra, Mari

    ReplyDelete
  2. Elementärt, min kära Mari. Man skaffar sig helt enkelt sovrutiner som liknar ett spädbarns. Läggdags klockan åtta eller senast klockan nio. Och, som sagt, uppstigning klockan fyra.
    Dina recept är så trevliga. Ska testa fisksoppan, kanske redan i helgen.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts