Ett fantastiskt te

I Johannesburg finns en affärskedja som heter Big Blue, som har trevliga kläder och väskor. Plus en hel del knasiga prylar. Sist jag besökte deras butik i Rosebank hittade jag det här:
















Ett te som raderar det förflutna. Ett måste-köp. På kartongens kortsida finns en fin bild av Buddha:
















Drycken fungerar enbart ifall man är fast besluten att leva i nuet.  Men misslyckas man med det finns det ändå hopp. Vart sjunde år byts cellerna i vår kropp ut och tekniskt (eller kanske biologiskt?) sett kan det innebära en nystart.
I kväll ska jag brygga en kopp. Jag har inga gigantiska skelett i garderoben. Det blir minnen av typen misslyckad permanent och mysko pojkvän som jag ska försöka bli kvitt. Och så en incident i skogen 1987 då jag nästan skrämde ihjäl en älgko med ett gallskrik. Det var dumt gjort.

Comments

  1. Hahaha!! Bäst du skriver ned lösenord till Facebook mm. ifall du skulle radera släkt och vänner!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts