En förbisedd manick

Jag har varit på blixtvisit i Sverige. Så kort var resan att jag inte hann träffa vänner och bekanta. Jag missade också mina föräldrars auktion i söndags (de har ett auktionsverk). Där hade jag annars tänkt ropa in den här:

Hugins bärbara hårtork.

Praktiskt.

















Aldrig använd. Aldrig tagen ur lådan. En förbisedd uppfinning från 70-talet. För oss som multitaskar. Som sällan har tid att föna håret.
I vårt hus har vi stengolv, så dammsugning är så att säga överflödigt. Men att blogga och torka håret med denna manick skulle jag gärna ha testat. Kanske skulle det ha blivit varmt i den blommiga plasthuvan. Passande i så fall, nu när vintern är på väg till Sydafrika.  
Annars då? Bäst var ändå att äta Nogger och stå på en snöhög med min dotter i Algovik och vråla Ronjas vårskrik så högt att stämbanden vibrerade.
Ingen annan än en stor älg som stryker kring stugknuten hörde.

Comments

Popular Posts