Bara en bild: Ett litet sladdlöst trädhus

Sladdar! Om jag inte håller ett vakande öga på dem tar de över mitt liv. Det är jag så gott som säker på. De ligger i fula, lömska högar under datorbordet, i vrårna och bakom allehanda skåp och bara väntar på att erövra världen.
Allvarligt talat, hur håller man ordning på det elektriska? Vi har köpt spiraler och klämmor som ska hålla ihop sladdarna från t ex dator och skrivare i en bunt och TV, dvd och sådant i en annan. Men det hjälper inte så mycket. De är mest en sorts magneter för damm.
Under tiden drömmer jag om en enkel stuga i skogen. Allra helst ett trädhus där jag kan sitta och skriva till bakgrundsljud av fågelkvitter och tallsus. Antal sladdar: två. En till datorn, en till kaffebryggaren. Det är allt.

Fin blid av Franco Matticchio.

Comments

Popular Posts