Det ä ba å skriv, ungefär

Klassikern.

Jag har gjort min första riktiga författarintervju. Det var tre mycket rimliga frågor ställda av redaktören för barnböcker på internetbokhandeln Adlibris som jag svarade på. Ändå var det långt svårare än vad jag hade föreställt mig. Många av de författare jag själv läser låter alltid så kloka i sådana här och liknande sammanhang. Ingenting i deras böcker tycks ha hamnat där av en händelse eller som ett resultat av ett plötsligt infall.

Ibland, när någon frågar mig om skrivprocessen, får jag lust att göra en klassisk Ingemar Stenmark. Eller rättare sagt en version: Det ä ba å skriv.
Fast det törs inte.

Intervjun:
http://www.adlibris.com/kids/promotion2.aspx?page=kids_langa&utm_source=apsis&utm_medium=newsletter&utm_campaign=SE_1237_KIDS

Comments

Popular Posts