Koffeinchock



Få människor jag känner pratar så mycket om kaffe som författare och skribenter. Inklusive jag själv, det ska tilläggas. Jag lider, enligt min läkare, av koffeinintolerans. Således ska jag inte dricka kaffe. Fast då kan jag lika gärna sluta skriva. Och om jag varken skriver eller sörplar heta, svarta drycker kommer jag att förgås av vardagen.

Apropå detta, att skriva och dricka kaffe, håller jag nu på med del två i serien om Napoleon. Den första delen tog flera år att färdigställa (snabb är jag inte). Nu ska jag trycka fram en ny bok innan december.
Jodå, en hel del koppar och muggar lär det bli. Säkert skakningar också. Av den där högst opassande intoleransen.


Comments

  1. För att inte tala om den baskade huvudvärken som man, obehörligen, får då man druckit för LITE av den fantastiska drycken vid namn kaffe...

    ReplyDelete
  2. Ja. Instämmer. Utan kaffe är livet liksom aningen gråare och tristare.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts