Sätt att dö














I kulturskribenten och författaren Maja Lundgrens kluriga blogg (http://lundgrenmaja.blogspot.com/2011/11/serenitet.html) finns ett inlägg som handlar om mundiarréns apokalyps. Underförstått om hur vi homo sapiens sapiens sladdrar och pladdrar oss till döds och till civilisationens undergång på Facebook och Twitter och i bloggar. 
Så här skriver hon:
Jag vill bara ha sakdiskussioner och inga bilder på folks barn hur rara de än är eller "tack för senast det var ett fantastiskt grillparty kan inte du och tutten komma över och kolla på vårt gamla tält vi behöver det inte hur gick det med hahahaha puss kram puss och titta vilken rolig och djupt originell med politiskt budskap och det här är en länk till en artikel som är en artikel och igår sa min genialiska femåriga dotter och då sa min bror hahahaha".

Förstås har hon en poäng. Förmodligen vore världen en bättre plats om vi ägnade allt vår kommunikationsutrymme åt väsentligheter.
Förstås är det en omöjlighet.
Och jag kan tänka mig värre sätt att dö på.

Comments

Popular Posts